
NIEUWS UIT DE MARKT
Lees hier wat de nieuwsredactie van De Nederlandse Metaal Dagen via diverse kanalen allemaal te weten is gekomen

Bijdrage van:
Al van ons gehoord? Wij zijn FANUC
In de huidige tijd van energiecrisissen, onzekere economische vooruitzichten en de toenemende behoefte aan duurzame oplossingen, klinkt de vraag naar automatisering en slimme fabrieken steeds luider.
Al van ons gehoord?Wij zijn FANUC, één van de marktleiders op gebied van fabrieksautomatisering. Ons moederbedrijf bevindt zich in Japan maar onze vele vestigingen verspreiden zich over de hele wereld waardoor een sterke lokale ondersteuning steeds gegarandeerd kan worden. Met een zeer uitgebreid productportfolio industriële en collaboratieve robots, CNC-besturingen, verticale bewerkingsmachines, spuitgiet- en draadvonkmachines en IoT-oplossingen, bieden we innovatieve en hoogtechnologische producten voor de gehele maakindustrie.Maar dat is niet alles: FANUC-robots worden zelfs door onze eigen robots geproduceerd! Tegenwoordig is onze productie vrijwel volledig geautomatiseerd en gerobotiseerd, ondersteund door de analyse van machinegegevens om onze productieprocessen verder te optimaliseren. Die laatste IoT-analyses stellen bedrijven, ongeacht hun omvang, in staat om dankzij geavanceerde dataverzameling slimmere en snellere beslissingen te nemen, die de productiviteit aanzienlijk kunnen verhogen!
FANUC ademt ook al van bij de opstart sustainability! Iedereen, elk groot of klein bedrijf springt tegenwoordig snel-snel op de wij-zijn-erg-sustainable-trein. Maar bij FANUC zit dat gewoon in ons DNA al van bij de geboorte, met name het moment van oprichting. De prachtige natuur rond ons Japans hoofdkantoor aan de voet van Mount Fuji zorgde voor een inspirerende stimulans. En keer op keer blijven we ons belangrijke energie- en klimaatdoelstellingen vooropstellen. Concrete voorbeelden? Geen probleem!
• Tegen 2050 willen we volledig CO2-neutraal zijn
• Tegen 2030 zullen we 10% minder elektriciteit verbruiken
• Tegen 2025 verminderen we drastisch ons watergebruik
• We zoeken voortdurend naar nieuwe manieren om de hoeveelheid verpakkingsmateriaal voor eenmalig gebruik te verminderen
• We hebben een 100-jaar bomenherstelplan: we vormen de kunstmatig aangeplante naaldbossen rondom ons Japans hoofdkantoor om tot een loofbos van bomen, beter geschikt voor het gebied.
• We blijven non-stop energie-efficiënte producten ontwikkelen en promoten
Er is bovendien meer: FANUC ontwikkelde een eigen logo, FANUC Sustainability Mark. Het vertegenwoordigt een "boomblad" en een "oneindigheid" symbool, wat garant staat voor FANUC's engagement om een duurzame samenleving te blijven creëren. Hiermee bereikten we ook de A-list Climate 2023 van CDP, wat een mooie beloning was voor al onze inspanningen. CDP gaf maar 346 bedrijven een A-score van de meer dan 21.000 bedrijven die ze wereldwijd onder de loep namen.